Čtyři ženy v práci v jednom těle? Co?
Čtyři zaměstnankyně/ženy v jednom těle? Je to vůbec možné? Nejen možné, ale přirozené a samozřejmé!
Pracujeme v lineárním mužském světě. Přímka, konzistence, předvídatelnost, rutina... Tento svět svědčí mužům a oni v něm umí kvést. Ženám i firmám to ale může přinášet mnoho frustrace.
Ženám se každý týden zcela mění hormonální hladina. Ne, nejsou „porouchané“, díky tomu tu je dnes každý z nás a existence lidstva pokračuje.
Co to ale znamená pro pracovní realitu ženy? Jeden týden máš jeden hormon v stratosféře, v druhém se ale propadne do Mariánského příkopu, aby druhý, který má po něm vystřelit do stratosféry, si to všiml a jednal.
Tohle se během měsíce v ženském mozku a těle vystřídá se čtyřmi (!!!) různými hormony. V jaké galaxii si myslíme, že něco takového nemá vliv na to, jak ve světě fungujeme?
Proto první týden po menstruaci – fáze Hvězda – máme velmi rychlý a ostrý rozum, naše uvažování je velmi racionální, výjimečně si rozumíme s muži v jejich jazyce. Máme tu nejvyšší fyzické kapacity z celého měsíce, zvládáme dynamické tempo, kreativita je zaměřena z vnitřku ven, zhmotňujeme... Všude je souvislost, krok, řešení a v tomto období efektivitou dokážeme kdykoliv strčit pány do kapsy. #sorryGents
Druhý týden (ovulační fáze) – Matka – Královna vztahů! Potřebujete jednat s náročným klientem nebo vyřešit krizi v týmu? Kapacity Matky – empatické, vnímavé, zaměřené na potřeby ostatních – jsou vaším esem v rukávu. Kreativita zde má jinou povahu než v předchozí fázi, není zaměřena na sebe, ale na druhé. Tady je skvěle využitelná, pokud se zaměří na zákazníka, vnímání jeho potřeb, UX zkušenost, klientský servis, networking.
Předmenstruační fáze – Samurajka čistění. Tady vidíme a vnímáme všechno, co je dysfunkční a potřebuje update, upgrade, twist, uzavření. Všechny slabé body a články, vůči kterým máme v Matce či Hvězdě často slepotu či přehnanou shovívavost. Tady máme kapacity zahájit nepohodlné rozhovory, které potřebují zaznít ve jménu vyššího dobra. Pokud potřebujete někoho vyhodit, naplánujte to na předmenstruační fázi, půjde vám to od ruky :) Kreativita je zaměřena na „zničení“ (vůbec ne destruktivní, ale povznášející do nové kvalitativní úrovně). Všechno, co žena potlačila, neprojevila, zamlčela v předchozích fázích pro „pokoj ve firmě“, se tady zdravou agresí začne velmi hlasitě hlásit o pódium.
Menstruační fáze – Moudrá vrba. Fyzická energie a kapacita klesá o 80 % oproti běžnému standardu. Racionální uvažování je pro nás mnohem vyčerpávající než obvykle. Toto rozhodně není doba na reporty. Kreativita je otočena dovnitř. Žena přemítá o sobě, co její život/firma potřebuje. Je si tu nejvíce nablízku. Nejblíže duši svého podnikání, s níž může vést strategické debaty o tom, kam by se její pozice, či podnik, mohl ubírat, aby v něm co nejvíc zářila a byla přínosem. To, co tu zaslechne, se pak chopí Hvězda a jde to do světa.
I tuto nesmírně komplexní téma vám ve firmě můžeme pomoci navigovat a zjistíte, že ženy nejsou vůbec „labilní“, nespolehlivé, nepředvídatelné, či pejorativně emocionální, jak je často společnost označuje. Ale že v nich je obrovský firemní kapitál, pokud firma ví, jak ho uctít a vytvořit pro něj podmínky. Firmy, které to pochopí, budou dramaticky růst ve výkonu, firemní kultuře, zaměstnanecké spokojenosti i kvalitě vztahů.